höstkläder?

Jag förstår inte det här med att shoppa en massa nya "höstkläder". Alltså folk som köper två par nya stövlar, fyra par jeans och femton stickade koftor inför hösten Det är listor på var och varannan blogg om vad man ska köpa nytt när det börjar gå mot mörkare tider. Det är kappor hit och skoletter (vad tusan är en skolett?)dit. En fråga. Var ni nakna förra hösten och vintern? Hur kan man känna att det är befogat att införskaffa en helt ny garderob inför hösten? Man kan omöjligt ha slitit ut alla sina kläder på en säsong. Eller? Klart att jag också gillar att köpa kläder då och då och att vara fin. Men det är skillnad på att vara intresserad av mode och att vara intresserad av kläder och shopping. Jag skulle aldrig köpa kläder bara för att. Nån måtta får det vara på spektaklet. Hur omedveten får man bli? Har ni inte fattat någonting? Läser ni inte tidningar (nej, jag menar inte Aftonbladet och Klick)? Kollar ni inte på nyheterna? Jorden håller sakta men säkert på att förstöras totalt och folk bara skiter i det. I do not get it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0