it´s a mad world

Hur kan man tycka att det är så viktigt att ha mycket pengar att man jobbar mer än vad man träffar sina nära och kära? Hur kan karriären vara viktigare än allt? Jag förstår inte.. Folk som jobbar, jobbar, jobbar och samlar pengarna på hög - jag undrar hur dom tänker? Klart att man behöver jobba och tjäna pengar så att man klarar sig, men är det inte viktigare att leva och vara lycklig och omge sig med underbara människor än att bo i en fem miljonersvilla med alldeles för många rum? För mig har karriär och pengar aldrig varit viktigt, inte ett dugg. Jag jobbar så att jag kan äta, bo och resa. Skulle aldrig låta ett jobb gå före familj och vänner. Vad är det för mening med att ha massa pengar och köpa massa fräsiga grejor till sina barn (till exempel) om man går hemifrån innan de vaknat och kommer hem lagom tills att de har somnat? Jag fattar helt enkelt inte. Och nej, det betyder inte att jag inte har några ambitioner eller att jag är lat, bara att jag bryr mig om vesäntliga saker som mina vänner, och tror att det går att leva ett rikt liv utan att vara rik. Pengar förenklar, men de gör dig aldrig lycklig! Glöm inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0