smink

Just nu är det många som skriver vad för smink dom använder, och jag älskar att läsa om det och inspireras. Så jag tänkte också berätta om min sminkrutin. Enjoy!


Ansikte



Jag börjar med ACOs Sun Kissed face cream, en moisturizer med lite brun-utan-sol i. Älskar den, tycker att den funkar super och den luktar jätte gott!



Efter det lägger jag på Max Factors Lasting Performance i nr 106 Natural Beige. På vintern brukar jag byta till nr 105 Pastelle som är lite ljusare. Den är en ganska täckande foundation men jag gillar den. Hyn ser flawless ut!



När jag lagt på foundation använder jag Body Shops Pressed Face Powder i nr 02. Håller huden matt hela dan, ingen blank panna här inte!

 
Sen är det bronzer som gäller. Älskar Pops Blush Cake i Natural in Nudes, super att det är olika färger som man kan blanda till och anpassa efter hur hyn ser ut just för dagen. Annars har jag alltid H&Ms egen bronzer hemma på lager, den glittrar lite och är jättefin speciellt på sommaren.


Blusher kan jag inte leva utan (jo, det kan jag ju såklart men gör det helst inte). Jag använder Diors Beauty Confindetial i nr 001 Sun Illusion. Tyvärr var det en limited edition och jag bävar för dagen den tar slut. Man kan få tag på den på vissa ställen utomlands tror jag, typ Sephora. Prova den om ni kommer över den. Det är den helt perfekta färgen på en blusher. Ett litet läppglans får man också i det lilla etuiet.


Ögon

  
Till vardags blir det inte så mycket ögonsmink, men jag använder alltid Make Up Stores Eye Pencil i Black under halva nedre fransraden och längs övre fransraden på ögonlocket. Alltså inte innanför som många gör, mina ögon blir så små då. Sen använder jag Loréals Double Extension Carbon black eller Max Factors Masterpiece Max i Black. 

När jag går ut har jag alltid ögonskugga, brukar oftast ha en vit skimmrig på inre halvan av ögonlocket och en mörkare på yttre halvan, Har ungefär tusen ögonskuggor så det känns inte så lönt att gå in på vilka, men mina favoritmärken på ögonskuggor är i alla fall MAC, Make Up Store och Isadora. 


Läppar


 
På läpparna brukar jag växla mellan glans och stift från Dior. Glanset är Dior Addict Ultra Gloss Reflect i nr 557. Ett härligt hallonrosa glans som påminner om hallonsplit i färgen! Glittar lite, lite och är svinsnyggt. Stiftet är Dior Addict Ultra Shine i nr 232. Ett periskofärgat stift som skimmrar lite. Diskret och perfekt vardagsläppstift. 

Naglar


Jag går aldrig utan målade naglar och jag älskar Depends mini polish! Billiga, härliga färger och sitter hyffsat länge. Älskar den neonrosa och den silvriga, dom jag växlar mellan just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0