boktips

Fick nya böcker av mamma igår som jag velat ha länge. Två Marian Keyes, hon är verkligen min favoritförfattare. Rachels Holiday och The Other Side of the Story. Och så hade hon köpt The Dirt om Mötley Crüe som jag har velat läsa hur länge som helst, och The Shock Doctrine av Naomi Klein som jag haft innan och börjat på men tappade bort i flytten från Irland. Verkligen en bok jag rekomenderar alla att läsa! Nu har jag ju inte läst hela men endå. Den är så sjuk och den är så bra. Den handlar om hur makthavare runt om i världen helt kallt utnyttjar situationen efter till exempel naturkatastrofer så att de kan bygga om världen till sin egen idealbild. Hur de gör allt för att tjäna cash på nödställda människors bekostnad. Helt sinnes.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0